You are here

Biodata sebenar Mat Luthfi

 Matluthfi atau nama sebenarnya Muhammad Luthfi Bin Rohime merupakan seorang vlogger dari Malaysia. Beliau dilahirkan di Kedah pada 1990 di Kedah,Malaysia. Saluran youtubenya disenaraikan antara 10 saluran Youtube paling popular di Malaysia pada tahun 2012. Beliau meminati kumpulan Hujan dari Malaysia.

PendidikanWalaupun lahir di Kedah tetepi beliau pernah bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Kota Kuala Kangsar selama 3 tahun(2003-2005) sebelum ke Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu (2006-2007). Sekarang beliau belajar di Universiti Curtin di Perth, Australia.

Cara PenyampaianBeliau menggunakan dialek utara pada hampir semua videonya di Youtube. Selain unsur humor di dalam videonya, Beliau turut memasukkan unsur nasihat di dalamnya.

AnugerahShout Aloud Award(Anugerah Shout 2012)
Shout Aloud Award(Anugerah Shout 2013)
Aksi di Youtube paling popular(Anugerah Bintang Poupular Berita Harian 2013)

Ha, siapa yang kenal dengan lelaki yang dibulatkan kat atas ni? Alah, kalau edy revealkan wajah dia, memang ramai yang kenal punyalah. Nak tahu siapa dia, jom kita tengok sama-sama.

Kenal tak siapa dia? Ya, kan edy dah cakap dah tadi. Tak lain dan tak bukan, inilah dia Mat Lutfi atau nama sebenarnya beliau Muhammad Luthfi Rohime. Keratan akhbar ni diambil pada tahun 2008 di mana Mat Lutfimerupakan salah seorang murid yang mendapat keputusan SPM  (kalau tak silap) yang amat cemerlang. Jadi, sebab itulah beliau ditaja oleh kerajaan Malaysia untuk sambung belajar di luar negara dan alhamdulillah akhirnya beliau berjaya menamatkan pelajarannya beliau di sana dengan jayanya. Syabas buat Mat Lutfi dan semoga sentiasa berjaya dalam apa jua karier yang Mat Lutfi ceburi. Amin ya Rabb.


 


H0ldMyHands: Mat Luthfi!!!


st0ryofmine.blogspot.com/…/mat-luthfi_23.html


Apr 23, 2011 – Kat sini cek shiety ada la serba serbi biodata si mat luthfi nieyh…. Nama : Muhammad Luthfi aka Mat Luthfi Umuq : 21 tahun (senior setahun …


Biodata Mat Luthfi | ohcikgu dot com


ohcikgu.com/tag/biodata-mat-luthfi/


Jul 28, 2012 – Posted in Lagu dan Video, Mat Luthfi | Tagged adik mat luthfi, apa itu guava, apa itu lalang, biodata mat luthfi, blogger mat luthfi, facebook mat …


Matluthfi90 | Facebook


www.facebook.com/…/Matluthfi90/17880599882…


It states in the description that someone else handles it, but meh who bother reading. Mat luthfi. im not mat luthfi,im just his biggest fan :DD thumb up malaysia 🙂 …


Mat luthfi – About | Facebook


www.facebook.com/pages/Mat-luthfi/120076611421665?sk=infoMat luthfi. 155200 likes • 2165 talking about this. … Personal Information, im not mat luthfi,im just his biggest fan :DD thumb up malaysia 🙂 …


Biodata Mat Luthfi | Jus Acai Monavie – untuk lelaki kacak dan gagah


lelakiacai.com/tag/biodata-mat-luthfi/


Jan 22, 2012 – Tapi ini video kreatif yang digarap oleh saudara Mat Luthfi. Mesti korang semua kenal Mat Luthfi bukan? Yang kacak tu. Yang perangai …


Biodata – lutfi


lutfi.iwarp.com/about.html


Berikut adalah sedikit biodata tentang diri saya. Dilahirkan pada tanggal 3 Ogos 20 tahun sebelum … Mohd Lutfi Bin Mat Daud 277-g Kampung Paya Rambai …


Images for biodata mat luthfi – Report images


Anwar hadi vs matluthfi | Raja Rojak


nazmi-ahayat.blogspot.com/…/anwar-hadi-vs-matl…


Mar 18, 2011 – ni la mat luthfi cek nak habaq mai. tak banyak biodata yang aku dapat tentang mat luthfi. tapi ada gak sikit-sikit. – belajar kat curtin university …


oshin jamel: bile dah nantok!!!!


oshin-jamel.blogspot.com/2011/…/bile-la-nantok.h…


Apr 20, 2011 – biodata mat luthfi ( sumber : mama amik dr adk an!sa). NAMA : MAT LUTHFI. SEKOLAH SEK MEN KEB KOTA KUALA KANGSAR ( 2003 – 2005 ) …


Duniadulu®: Mat Luthfi + Anwar Hadi = Anda Tentukan


duniadulu.blogspot.com/…/mat-luthfi-anwar-hadi-…


May 11, 2011 – … kenai aku xtnya la hmpa..hahaha… pasai biodata dia mmg aku xtaw … mungkin hampa tertanya2 yang Mat Luthfi xda blog ka? atau Blog Mat …


lagu dalam filem pendek mat luthfi | Lirik Lagu


liriklagumelayu.net/…/lagu-dalam-filem-pendek-m…


Dec 16, 2011 – Tag Archives: lagu dalam filem pendek mat luthfi. Lirik Lagu Impian Anak Jalanan …. lagu mat luthfi. mat luthfi biodata. lagu mat lufthi. lagu kau …


Searches related to biodata mat luthfi


biodata matluthfi 90


biodata mat luthfi 90


mat luthfi blog

Anda Juga Mungkin Meminati

Related posts

Leave a Comment